مرد جوان پس از اینکه طعمه نقشه کلاهبرداری شد، تصمیم گرفت خودش هم با همین نقشه دست به کلاهبرداری بزند.

راز كلاهبرداري‌هاي اين جوان 26ساله زماني فاش شد كه تازه‌دامادي راهي پليس فتاي مشهد شد تا از او شكايت كند. او گفت: چند روز پيش از مراسم ازدواجم تصميم گرفتم از طريق يكي از سايت‌ها ماشين بخرم. به‌دنبال مورد مناسبي مي‌گشتم تا اينكه چشمم به آگهي فروش يك خودروي پژو به مبلغ 9ميليون تومان افتاد. همان لحظه با فروشنده تماس گرفتم. او گفت كه چك دارد و مي‌خواهد خيلي زود ماشينش را بفروشد.

وقتي گفتم كه ماشينش را مي‌خرم، مدعي شد كه موعد چك‌اش فرداست و خواست كه 3 ميليون تومان بيعانه به حسابش واريز كنم اما پس از واريز مبلغ، او تلفنش را خاموش كرد.

با شكايت تازه‌داماد مأموران پليس فتاي خراسان رضوي جوان كلاهبردار را دستگير كردند. در بررسي‌ها مشخص شد كه او با اين شگرد از چند نفر ديگر هم كلاهبرداري كرده است. متهم جوان گفت: مدت‌ها قبل قصد خريد گوشي تلفن همراه از طريق اين سايت را داشتم كه در دام يك كلاهبردار گرفتار شدم. او 50هزار تومان بيعانه خواست تا گوشي را برايم نگه دارد اما پس از دريافت پول تلفنش را خاموش كرد. آن موقع با خودم گفتم كه من هم مي‌توانم با اين شگرد كلاهبرداري كنم. براي همين آگهي فروش ماشين منتشر مي‌كردم و از مشتريان مي‌خواستم كه براي اطمينان از انجام معامله بيعانه به حسابم واريز كنند و از اين طريق از آنها كلاهبرداري مي‌كردم.

سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: به شهروندان توصيه مي‌شود هنگام خريد و فروش كالا از طريق سايت‌هاي اينترنتي، حتما براي پرداخت پول و انجام معامله، به‌صورت حضوري اقدام كنند و هرگز به افرادي كه حتي آنها را نديده‌اند، اعتماد نكنند.

کد خبر 339537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha